ЦРУ гради мненията на тълпите чрез филми в Холивуд

Холивудската „магия“ не се проявява само в съзнанието на легендарни продуценти и аплодираните директори, за да ни представят на големите и малки екрани техните артистични творения изпълнявани от опитни актьори, улавяйки въображението на публиката. По-скоро ако сюжетът е свързан с военните най-вероятно сценария да е на Департаментът на отбраната на САЩ.

От „Запознай се с нашите“ и „Америка търси талант“, до „Кексови войни“ и „Враг номер едно“ – дори „Железният човек“, „Опра“, „Джей Лено“, „Патриотични игри“,  „Войната на Чарли Уилсън“ и „Винаги ще има утре“ – ако производството се отнася до военната машина или масовото наблюдение, е гаранция, че правителството е оказало значително влияние върху крайния продукт.

Явно цензурата царува по-безпределно над Холивуд, отколкото някога са подозирали американските граждани и тези извън пределите на държавата им – почти 1800 филма и телевизионни предавания са се родили чрез свирепото направление на Пентагона и ЦРУ.

Според документите на Уикилийкс, получени от Том Секър и Матю Алфорд чрез Закона за свобода на информацията, структурите на Департамента за отбрана и ЦРУ, и по-често Агенцията за национална сигурност, се разкрива, че са манипулирали сценариите и дори са забранявали правенето на критични към тях сцени и дори цели филми.

Това представя модерната индустрия на забавленията с цялата и светлина пред публиката – ролята и на пропагандна машина. Представете си, колко повлияни хора са израсли днес със точно определена, направлявана от държавната машина представа за света и определени теми.

Подобно влияние упражняват и върху телевизионните сериали заедно с многобройни документални филми излъчвани от History Channel, BBC, обществената телевизионна мрежа на САЩ и много други.

Невъзможно е да се разбере с точност, колко е разпространен този контрол върху филмовата индустрия, защото много файлове не са били дадени на публиката, въпреки че закона го изисква.

Идеята за използването на киното за закачане на вината за проблемите върху „лошите“, като по този начин се избягва цялата наказателна отговорност за извършените престъпления, е изцяло от наръчниците на ЦРУ и Държавния департамент.

Това е и причината, че след падането на „комунизма“ се вкарват на територията на България тонове и тонове видео касети с американски филми. Целта беше ясна.

Можете да си представите безкрайната листа с филми, с които ни залива Холивуд от края на 2 св. война, същите имат за цел да представят враговете на американските власти в особената светлина на врагът на човечеството. Едни от скорошните са Olympus Has Fallen, където севернокорейци нападат Белия дом. Уолт Дисни също играе важна роля да прихваща бъдещите поколения на подрастващи още от 40-те години на миналия век. Пропагандата която бушува по онова време за да обрисува с варварство противниците на Съюзниците дори надхвърлят тази цел и се използват в последствие за изопачаване на историческите събития прикривайки престъпления против човечеството от страна на победителите.

Много от книгите, които са изкарвани в последствие на екраните също са изкривявани за да се пригодят на коментираните стандарти.

Днес е разбираемо също, че Държавния департамент иска да прикрие чувствителната и неудобна за тях тема свързана със все по-нарастващата и по-безполезна „война срещу терора“, защото са се самоубили повече американски военнослужещи отколкото са загинали в битка срещу терористи. Абсолютно същото се случва и с британските военнослужещи.

Използван материал и бележки:

Advertisements

Очакваме вашето мнение по темата, но ви молим да прочетете първо правилата за коментарите.

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s