Скандалът VW – естествения резултат от немското лицемерие

„Фолксваген лъже”, „Най-голямата измама в автомобилните среди”, „САЩ хванаха VW в лъжа”, „Германия на колене след мега скандал с VW”, „Проблем по-голям от Гръцката криза” и т.н., и т.н.

През последните дни, станахме свидетели на един доста сериозен и всеобхватен скандал. Един от най-големите и титулувани автомобилни концерни бе хванат в лъжа. Фолксваген бе обвинен в манипулиране на данните за изгорели газове, а още по-интересното е, че от Волфсбург така са си настроили електрониката, че практически в тестови режим нищо да не може да се хване. Но точният начин на постигане на измамата не е толкова важен, въпреки че е показателен за наглостта на немците. Пардон, на това в днешно време му се казва „креативен подход”.

CaptureСъвсем малко уточнение, какво всъщност представлява това манипулиране. В днешно време, когато шепа индустриалци и политици се правят на много загрижени за околната среда, а в същото време притежаваните от тях фабрики и финансови империи замърсяват 100 пъти повече околната среда от дори цялата автомобилна промишленост, се залага на „екологично ниво” при автомобилите, а и камионите. То се определя чрез различни еко стандарти. Колкото по висок еко стандарт има дадено превозно средство, то за толкова по „чисто” се счита то. Резултата от това, освен по-ниско замърсяване на околната среда (привидно), е и по-висок имидж за производителя, който си приписва „нашивки” като – „ние мислим за околната среда и затова произвеждаме екологични автомобили”. Браво, супер сте.

CaptureОтделно в пряка връзка с екологичният стандарт и емисии са и ….данъците, а понякога и много други такси и застраховки. С две думи, колкото по „екологичен” е един автомобил, толкова по-малко плаща собственика му на държавата. И тук немците в типичният си стил отново се правят на велики. Създадоха автомобили, които имат изключително ниски нива на отработени газове. Естествено това рефлектира върху имиджа им на „техническа нация” способна да прави модерни неща. Аха…..! Също така, собствениците на такива автомобили имаха голямо преимущество при плащане на данъците си понеже колите им като „екологични” попадаха в такива графи, че собственика плащаше по-малко данъци.

Но какво всъщност представляват тези стойности на „екологичност”? Тук ще се опитам да обясня накратко. Даденият нов модел се вкарва буквално в едно тестово хале, където се подлага на тестване. Какво е това тестване? Това е един процес, който са си избрали „компетентните” органи и който включва в себе си симулация на шофиране в „реални” условия. При тази симулация се мерят различни типове изгорели газове. Накрая има резултат. Този резултат са тези 124гр. (примерно), които ние виждаме като „екологичност” на даденият модел и модификация на определената кола. Това е. Естествено този „тест” няма абсолютно нищо общо с реалността. Той е „лабораторен” тест и нищо повече. В реални условия същата тази кола замърсява много повече околната среда, но на автомобило-производителите логично не им е изгодно да се говори за това и да се тества в реални условия, затова и си мълчат. Апропо, сравнението на този тест с теста за „разход на гориво” е идентичен. И разхода на гориво го тестват по същият „лабораторен” начин и показват също …лабораторни данни, никога нямащи нищо общо с реалността!!! Уважаеми читатели на АБ, вие колко автомобила сте виждали, които да отговарят на разход на гориво посочен в каталозите им, или рекламните материали?

Фардинанд Пийх – човека автомобилостроене в Германия.

Фардинанд Пийх – човека автомобилостроене в Германия.

Пътеводната светлина на следвоенна Германия. Наследника на една от великите фамилии в автомобилната промишленост. Аха. Пийх всъщност е австриец, а не немец. Дядо му е Фердинанд Порше, безспорно запомняща се личност в автомобилната история, но и да не забравяме – един от най-приближените не на кого да е – ами на Хитлер (също австриец, за тези които са позабравили историята)! Фердинанд Пийх е човека, който направи така, че повече от половината автомобилостроене в днешна Германия да се превърне в това което е. Как ли? Посредством много методи, някои от които наистина запомнящи се. Практически обаче целта му за масовост и тотален контрол над всичко никога не е преставала да съществува. Когато Фолксваген/Ауди/Порше бяха в изключително тежко положение, точно той бе човека който „реструктурира” бизнеса и ги извади от калта. На каква цена е друга тема. Може би най-запомнящият се ход на Фердинанд бе …. модулната конструкция, както и различното позициониране на марките. Относно модулите, това е система която се използва в днешно време от 95% от автопроизводителите. Какво представлява това ли? Просто е – през 70-те и началото на 80-те години Фолксваген и Ауди са имали над 40 различни типа шасита и конструкции на базата на които са се произвеждали моделите им. Отделно и много различна техника за отделните модели. Пийх променя нещата като налага унифициране на почти всичко, което може да се унифицира. Това ще рече, че си купувате….Фолксваген Голф, но на тази база, а и с този мотор и техника, се произвежда и ….. Пасат, различни модели на Ауди, Сеат, Шкода и т.н. С други думи, правилото на играчките „Лего” – модулна конструкция, техника еднаква, визия различна.

4917367160_b9fd46019e

От финансова гледна точка това е изключително печелившо понеже едно е да работиш за създаването на 40 конструкции и многобройни технически решения за тях, съвсем друго е да създадеш „унифицирани” 5 шасита = модулни, и 15 технически решения (мотори и периферии и т.н.) за тях и да ги сложиш на цялата си моделна гама на Фолксваген и Ауди, примерно. Отделно империалистичния стил на Пийх бе в основата за покупката на други марки (Шкода и СЕАТ, примерно) влезли под крилото на VW и използвани по същият начин чрез модулните конструкции и „креативни решения”.

Да, обаче стигаме до другия въпрос, когато аз искам да си купя Фолксваген Пассат, аз искам….. Фолксваген Пассат, понеже това е ….”емблематичен пример за немско качество и ниво”. Уж. А не искам Фолксваген Пассат на база Шкода Фабия с двигател от СЕАТ Алтеа и оборудване от Ауди А3, нали?! С други думи, тази „мешана скара” която Пийх направи си е точно един „сбирщайн” и нищо повече. Да, финансово не само стабилизира конгломерата Фолксваген/Ауди (под шапката на Порше, както и другите изброени компании) ами и го постави на недостижими висини по отношение на оперативна печалба и имидж (с подкрепата на множеството „независими тестове” от платени журналисти, масово немски)!

Тук обаче аз искам да задам един въпрос. Въпрос на който знам, че нито един немец няма да ми отговори, а просто ще се намръщи и ще почне да гледа „умно” встрани искайки да се смени темата незабавно. И така – уважаеми немци, уважаеми почитатели на „креативния немски бизнес подход” – правилно ли е да смесите 20 различни модела с 120+ различни модификации с единствената цел да …..печелите повече? Правилно ли е, когато аз като безпристрастен клиент искам да си купя конкретно даден модел от вашето портфолио, да огромно портфолио, да нямам избор относно конкретна техника за конкретния модел? Уважаеми господа „креативни бизнесмени”, ако аз искам Фолксваген Голф дизел, то разберете, че аз искам – Голф дизел, а не Голф дизел на базата на 90% от моделите ви и с идентична техника като същите тези 90% от моделната ви гама. И не, мен не ме интересуват вашите финансови резултати. Аз съм клиент и искам максимално добър избор за конкретните ми нужди и конкретния модел, който съм си избрал. Аз не искам „мешана скара”. Никой не е в състояние да ме убеди, че вие не можете да произведете техника и база за конкретно, Голф дизел да речем. И да, само и единствено за този модел без да го „share”-вате с всичките си други модели с цел „икономия”. Пардон, „Креативен подход”. Не мерси, повръща ми се от това. Щом е голф – нека да е само Голф. Щом е Пассат, нека да е само Пассат. щом е Шкода Фабия, нека да е само Шкода Фабия. Това е начина да се правят автомобили за конкретните нужди на клиентите. Това е начина един продукт да има лице, а не да е ….ГМО „креативен” бизнес боклук!!!

За съжаление обаче са много малко марките, които все още мислят за клиентите си. Идеологията им е базирана на конкретните желания на хората. Затова, господа немци учете се от компании като Мазда и Субару, правещи максимално много различни бази за конкретните си модели с цел да удовлетворят точно желанията на публиката, а не да „смесват” това което става за „смесване” с цел печалби.

Нека да продължа със спомените относно някои решения на този конгломерат. Ауди били наложили „Куатррото”. Да, вярно е. Те дори си и мислят, че са създатели на тази система. Ах колко велико, създали са изключителна система 4х4. Да, ама не! Колко хора знаят, че т.н.”Куатро” си е чист Торсен диференциал (Тор-торг Сен-сенситив) измислен в Америка преди много години, а Пийх и компания просто го видоизменят леко и си го приписват на себе си? Колко? А колко спечелиха от тази пропаганда VW/Audi? Между другото, не знам колко от вас знаете, че бащата на пропагандата в световен мащаб всъщност е племенника на Хитлер. Но това е друга тема.

Нека продължим напред. 4motion системата на VW за 4х4 също се използва и до днес в моделната им гама. Отново „Made in Germany” продукт, с който се гордеят Пийх и компания. „Made in Germany“ ама …чушки. 4М си е чист Халдекс съединител на шведите, а след съмнително „закупен” патент VW Груп го използва и до днес.

Прословутите „турночардж директ инджекшън”- tdi мотори – пътеводната светлина на концерна. Ок, добри са да. По-скоро старите версии бяха железни, неоспорим факт, искрени комплименти. Но когато говорим за „немският продукт” и това как те са дали на света една толкова добра система, ние всички забравяме, че ….. първият производител, който постави директно впръскване при дизелов мотор на масово произвеждан модел бяха …..италианците от концерна ФИАТ? Защо забравяме това? Ясно е защо, zащото италианците нямат нужният имидж. И не инвестират в това за разлика от северните си съседи. Просто не е модерно да кажеш евала на „Фирма Италиана ди Аутомобили Торино”. По-модерно е да кажеш – евала на Пийх и немците. Аха….

Продължаваме напред, този път с друг „немски” продукт различен от темата VW – Комън Рейл. Когато Bosch представи Комън Рейл системата (за първи път в Мерцедес Е класа) целият свят „ах”-на. Какви резултати, какво представяне, какъв немски продукт, каква класа, какво ниво. Шапки долу. Да, ама не. Немски продукт….чушки. И до ден днешен в Италия се бият по главата как може да сa продали патента си (буквално за жълти стотинки) за Комън Рейл на Бош. Колко от вас знаят, че тази система води началото си от …..”Анонима Ломбарда Фабрика ди Аутомобили” (АЛФА Ромео)? Колко? Да не говорим, че тя дори и от АЛФА не води началото си, защото е система от 50-те години, но никога не вкарана в масово производство. А реално първият производител, който я представя в масово производство са …… японците от Hino в началото на 80-те години. Но това сигурно и 50 човека в Европа не го знаят. Е, за какъв „немски произход” говорим? Каква им е ролята на немците в случая? Какво точно са измислили, че да си приписват лаври сега? Но все пак пропагандата работи на пълни обороти, облъчването от „компетентните” медии и специализирани издания не е спирало. А хората вярват ли вярват…….

Продължаваме напред по темата за „немският подход и иновации”. Нека погледнем – Bosch. Най-големият концерн свързан с автомобилната промишленост. Те предлагат буквално „от пиле мляко” за колите. От-до, пълна програма. Да, обаче колко от нас се замислят, че ¾ от продуктите на „немската” компания Бош се произвеждат в …… Китай? Колко? Или може би автора на този материал не е наясно с географията и не знае дали Китай всъщност е немско владение?! Може би. Да не говорим колко от патентите „на Бош”, всъщност са патенти на хора, които са всичко друго но не и немци.

4

Когато аз искам да си купя немско качество продукт и избера Бош, то аз искам да си купя наистина качество. Наистина 100% немски продукт на когото да разчитам, а не „немски продукт” произведен в Китай от някой Ко Ши Ям със залепена лепенка „Бош”. Е не, „данке шойн“. А какво казват немците по този повод ли? Дежурният отговор гласи „оптимизиране на разходите”. Ок, съгласен съм, само че не сме в някаква огромна криза нали? Още повече пък точно Германия да е. Напротив, Германия се къпе в пари. Е тогава за какво „оптимизиране” на разходите говорим? За какво? И ок, нека да ги оптимизират, само че с малката подробност, че ако има такова оптимизиране е редно и ние обикновените хора да го усетим, нали така? И как точно го усещаме това ми е много интересно? Как? С нагло високите цени на „немските” продукти на Бош ли? С програмируемият им ресурс ли??? Как? Единственото до което води тази „креативна бизнес политика” е …… поголовното увеличение на печалбите на шепа „модерни бизнесмени” за сметка на обикновените хора. Това е истината. И всеки който твърди обратното, то значи е абсолютно сляп глупак!!!

Много интересно е и друго уточнение. VW/Audi и т.н. немски марки, пък заводите им масово разположени извън Германия! Що за глупост? „Немско качество”, „немска марка”, пък произведена навсякъде другаде, но не и в Германия!?!?! При това има съществена разлика в заплащането на работниците в Словакия и Чехия например, отколкото при колегите им в Германия? Що за „равнопоставеност”? Честно ли е? Нека да попитаме Г-жа Хитлерова, пардон, Меркел, за това. Чиста колониална политика. Много ми е интересно къде точно по тавана ще гледа и колко паяжини ще преброй, преди да отговори на въпроса. Ако въобще има някой който да и го зададе….!

5

(Меркел,Винтеркорн, Мюлер)

Още малко примери (от буквално стотиците, които мога да напиша) за Бош. Немците купиха японският производител на дизелови помпи – Kiki (познат повече като Zexel) през 80-те. Kiki дотогава бяха ЕТАЛОН за качество. Какво стана след това ли? Немците наложиха „креативен бизнес модел 100% Made in Germany” и резултата не закъсня. До ден днешен преработената от немците помпа VP44 във всичките й разновидности се поставяше десетилетия наред в огромен брой автомобили от най, най-различни марки. Все пак е Бош нали така, трябва да е супер. Супер ама другият път. Супер беше докато бе 100% японска, след идването на Бош се превърна в супер боклук. Така както и болшинството от продуктите на Бош като цяло. И не за друго, ами заради, сега внимателно – ПРОГРАМИРУЕМИЯ РЕСУРС на продуктите на Бош. Да повторя: ПРОГРАМИРУЕМИЯ РЕСУРС. В тази помпа има точно един елемент, който с течение на времето се разваля. Нищо и никакъв чип „залят” със специална емулсия. След определени години (не толкова много) „му идва времето”. Това е абсолютно целенасочен процес. Всичко това се прави единствено и само с цел продукта ДА СЕ РАЗВАЛЯ. А когато се развали, в конкретния случай – вие нямате избор. Не може да хвърлите колата си (която не пали вече = непотребна е), а трябва да я ремонтирате. Къде е възможно това? Е, ми само в оторизиран сервиз на Бош. Защото само там имат нужната техника за отстраняване на този проблем (реална стойност – центове за един малък чип). И тази същата техника е произведена от Бош, разбира се. Цена на услугата…… четири-цифрена сума. Ама как така? Е, ми ей така ….. работата е „ако искаш”. Избор – нула.

Винтеркорн обяснява на наследника си Мюлер, как Пийх го е метнал по пързалката ;)

Винтеркорн обяснява на наследника си Мюлер, как Пийх го е метнал по пързалката😉

Ами какво да кажем за еталона при автобусите Setra (изговаря се „Зетра”, със „З”)? От доста години под шапката на Даймлер (Мерцедес) масово, както и Мерцедес, си произвеждат автобусите в Турция. Явно и за Турция не знам дали не е немско владение. Много ми е интересно, когато някой плаща 350.000Е за 50 местна туристическа Setra (при положение, че реномираната конкуренция е на нива около 220-250 хил.Е), или 320хил.Е за Мерцедес Травего, дали се замисля кого всъщност „храни” с това? Със сигурност и „немските” работници в Турция!

Може би се питате защо давам точно такива примери? Просто защото на прима виста се сетих за тези. Примери много, наистина много. Това което искам да кажа е, че идеологията на тези немски концерни е такава. Създават се продукти с контролиран ресурс с единствената цел да се печели и от сервиз. Да се печелят пари. Те друго желание нямат. Абсолютно никой не може да ме убеди, че немците не могат да произведат наистина перфектен продукт. Да, те могат, но не, те не искат. Просто защото те така няма да печелят пари. Това е модерния бизнес подход. Това е бъдещето. Бъдеще в което ние обикновените хора все повече ще плащаме за да храним „бедните” шефчета на тези конгломерати.

7

Но нека да продължим и още малко. Как работи пропагандата? Тя работи най-добре не във VAG (Volkswagen Audi Group), а в южните им съседи от „Баварише Мотор Верке”. Колко от вас знаят името на собствениците на БМВ? Колко от вас, уважаеми читатели на Анонимна България, са чували за Фамилия Квант? Колко от вас знаят за близките им отношения с Хитлер (също както и Ф.Порше)?

89

Колко от вас знаят за над хилядата страници труд на един немски историограф по темата за тази фамилия? А колко от вас знаят по какъв начин са ръководели Квант заводите си (включая и този на популярните до ден днешен акумулатори Varta)? За хилядите роби, да точно така роби, които са били принудени да работят в тези фабрики? И още много нелицеприятни факти относно тази компания. Но не, това сега не е важно, важен е имиджа. Имиджа наложен по същата тази система за пропаганда (медийна и всякаква), която води началото си от … племенника на Хитлер. Апропо, небезизвестният Гьобелс е част от роднинските връзки в които са оплетени и фамилия Квант. (БМВ)!!!

10

През последните 20 години, БМВ се превърна във вторичен полов белег. Нямаш ли БМВ, значи „не ставаш”. Болшинството от „младежите”, че и „мъжете”, както и застрашително количество от момиченцата, че и жени, просто не признават друга марка. Защо? Защото БМВ е символ на …… модерното общество. То е много повече от всичко друго. Имаш ли БМВ, значи „ставаш”. Нямаш ли …… кофти. А това че прехваленото БМВ има същия програмируем ресурс като и VAG боклуците – никой не го интересува. Това, че всяко едно БМВ стои повече в сервиз, отколкото на пътя …. никой не го интересува. Все пак „аз съм пич, карам БМВ, ….може и на газ, ама няма значение, все пак е БМВ”. Това че е толкова хубав автомобил, че зимата 8 от 10 коли „целунали” мантинелите са БМВ-та, също няма значение. Това е БМВ – имидж на 200%. Което ме кара да си спомня един лаф измислен от италианци относно друга немска марка и целева група. „Как можете да разберете, колко Поршета има в даден град”? Отговор: „Като отидете неделя сутринта в 9:00 часа пред Лидл или Алди”.

11

Въобще комплексарщината в днешно време е заела застрашаващи мащаби. Всичко е имидж, а реалните качества нямат значение. Що за глупост? Колко хора са се замисляли обективно върху това? Да, правилно, много малко. Все пак не е модерно да се мисли. Нито е модерно да се знаят ОБЕКТИВНИ ФАКТИ. Особено ако са с немски произход. По-добре ….тихичко, без много приказки! Що за глупост? Що за покорничество и липса на елементарно лично самочувствие? Що за липса на собствено мнение? Всички са „по течението” и мразят да мислят!!

Нека се върнем на Пийх и Фолксваген. Отново да уточним – Фолксваген, както и: Ауди, Сеат, Шкода, Бентли, Ламборгини, Дукати, Бугати, МАН, Скания ….. са реална собственост на ПОРШЕ!!! Шефа Порше с централа в Цуфенхаузен (Щутгарт)! Тези от вас, които поне малко са се интересували от „товарна тематика” знаят, че Порше (чрез едно от децата си Фолксваген) купи „Машиненфабрик Аугсбург-Нюрнберг” (МАН… МАН/Бюссинг). След това по лична инициатива на вече поостарелия Пийх – започна атака към …..Скания.

13

Конкретните думи на Пийх тогава бяха: „Скания е най-добрият и емблематичен пример за перфекционизъм при товарните машини”. Хммм, колко интересна констатация от шефа на немския конглометрат притежаващ немския концерн МАН! Какво направи Порше (чрез VW) по темата? Опита се да купи Скания, когато тя беше изпаднала в тежко финансово положение. НЕ фалит, но все пак тежко положение. Тук една скоба, Скания наистина е най-уникалната марка в товарните автомобили. Не само защото е една от най-старите в този сегмент, а защото се е доказала изключително много пъти и най-вече, защото си произвежда почти всичко тя самата. Шведите от Скания НЕ признават „унифицирането” и НЕ са привърженици на „общи елементи с цел снижаване на разходи”. И точно поради тази причина в края на миналия век и самото начало на този от Сьодертале бяха изпаднали в тежко финансово положение. Какво се случи ли? Логичното, техните братя от Волво (поделение товарни автомобили) продадоха автомобилното си подразделение, осигуриха си свеж капитал и дадоха оферта на Скания за закупуване. От Скания приеха, логично. Волво обеща да запази изцяло структурата на Скания. Браво, комплименти. Да, ама не. От Европейската централа наложиха вето понеже така щяло да има „господстващо положение на цял един пазар” ?!?!?! Що за глупост? Волво се опитаха да контрират, но не успяха. Разковничето тук бе Инвестор АБ, компанията която държеше основният пакет акции на Скания. А фамилията стояща зад Инвестор АБ – Валенберг, отдавна е известна като тясно свързана, както с клуба Билдерберг, така и с изключително много евреи (които дори са спасявали по време на войната). И така, Инвестор АБ не продаде контролният пакет акции от Скания на „братята” от Волво, но продаде голяма част от тях на …..МАН, тоест на VW = Пийх. Волво от своя страна „вдигнаха ръце” и купиха Рено, поделеник товарни автомобили (и апропо, от 2001 г. досега ги превърнаха в блестящ пример за изключително добро управление и продукти). Последва атака от страна на МАН и „оферта” за основният пакет акции. Т.н. „оферта” от страна на МАН (разбирайте Пийх) и компания беше такава, че от Скания излязоха с един коментар, който буквално гласеше: „тази оферта е най-голямата обида към нашата марка, откакто тя е създадена през 1891г.”. Край на цитата!!! Пийх искаше да мине тънко, но от Сьодертале не ядат доматите с колците. Какво стана след това ли? Пийх впрегна целия „немски” потенциал за решаване на проблема. Подадоха втора оферта – и тя бе отхвърлена. След това решиха да сменят стратегията. Изкупиха максимално количество „свободни акции” от частни собственици и фондове. Това им коства няколко години. След това започнаха да „стрелят” от два фронта. И от МАН и от ….Фолксваген, създавайки прецедент. След няколко години успяха да се сдобият с контролния пакет и вече Пийх бе щастлив. Притежаваше „най-елитният производител на товарни автомобили” и  това не бе неговият МАН, а Скания.

Тук обаче буди недоумение, как така ако Волво бе купил Скания (нещо, което ЕС забрани) щеше да има „господстващо положение на пазара”, а когато МАН (също марка от „голямата седморка”) закупи Скания, това вече не е проблем? Правила на ЕС? Да, точно така. И какво стана после ли? Появи се след около две години един безкрайно амбициозен адвокат (наистина не се знае кой и дали въобще някой е стоял зад него), който успя да намери текстовете от целият закон на ЕС (в основния си вариант той е над 33.000 страници), които бяха толкова интересни, че човека инициира дело срещу VW!!! Да, точно така, той на практика доказа, че абсолютно всички действия на Пийх, всичките „легални” машинации са абсолютно незаконни и то незаконни на базата на същото това европейско право! Без да изпадам в подробности, знаете ли уважаеми читатели, какво всъщност стана? Стана това, че от европейската комисия, сега внимателно – промениха европейски закон в полза на ….Фолксваген!!! И не, това не е „конспирация”, а доказуем ФАКТ!!! Това стана известно като „поправката Фолксваген”, или „поправката Пийх”! Тогава, много странно как нямаше такъв скандал като днешният за „емисиите на изгорели газове”. Защо ли? Защо всичките „безпристрастни” немски медии не скочиха срещу Фолксваген? Защото какво по-голямо доказателство от това, че Пийх е действал незаконно е точно промяната на закон от европейската комисия, след който това дело просто приключи? Но не, тогава шум не се вдигна. Само шепа специализирани издания го коментираха и това е. Тутто финито. Ах колко удобно. А сега…. мега скандала за изгорелите газове….?!?!? Нима е нещо различно? Нима това не е поредното действие „ала дойче класа”????

Основният проблем на автомобилостроенето през последното десетилетие, че и малко повече е – безумния стремеж за трупане на пари. И нищо повече. Скромното мнение на автора на този материал (моето) е следното: Не може „куцо, кьораво и сакато”, което е учило за …..финансов специалист или каквото и да е друго, но и НЕ свързано КОНКРЕТНО с автомобили, да става …шеф или отговорен фактор в автомобилна фирма. Без значение от поста си. Така както от един лекар не можем да очакваме да стане …..адвокат, така и от един финансов специалист не можем да очакваме да разбира конкретно автомобилната тематика. Просто той не е бил научен за това. Това не му е в кръвта и няма как да бъде. Когато бъдещето на една автомобилна компания се решава от индивиди с бели якички и калкулатори, то тогава ние точно НИ-КО-ГА не може да очакваме нищо хубаво за нас обикновените хора. Или казано по друг начин. Когато един елемент, примерно…… двигател да речем, се създава от специалистите на дадената компания, то единствено и само те знаят докъде може и докъде НЕ може да се стигне. Когато идеологията им е да създадат наистина качествен и добър продукт – те ще го създадат. И да, немците МОГАТ да го създадат. Да, няма да е …. 1600 кубика, турбо (на 1,6 бара), 200+ коня и не знам си какво още, нереални данни. Но той ще е здрав, качествен и НАДЕЖДЕН. Когато обаче се намесят „белите якички” с калкулаторите и ТЕ взимат решения, те казват следното. Казват: „направете това, това и това, защото това може да се продава”. А факта, че това което „може да се продава” би било нереален боклук, който ще се счупи преди да е преминал границата от 100хил.км (или когато изтече заводската гаранция) това тях не ги интересува. Тях ги интересуват „счетоводните резултати”. Тях ги интересуват и резултатите на оторизирани сервизи, които благодарение на точно тази система винаги са ПЪЛНИ, пръскат се по шевовете и калкулират безумни печалби!!! А такива тривиални неща като здравина, надеждност, качество и т.н. ….. отдавна са забравени в миналото. Те са заменени с – имидж, пропаганда и „каталожни данни”. И в основата на всичко това са точно хора като Пийх.

Господа „креативни” немци. Разберете, че хората искат модерни Мерцедес 123 и 124, модерен Голф 2-ка, модерен Мерцедес „каска” и т.н., идиотоустойчиви и ДОКАЗАНО ВЕЧНИ машини, а НЕ модерните ви БОКЛУЦИ!!!

(Мартин Винтеркорн)

(Мартин Винтеркорн)

Мартин Винтеркорн – досегашният шеф на VW. Човека благодарение на когото, този концерн не само удвои ами и почти УТРОИ печалбите си!!!!! Криза ли каза някой? Каква криза, ако това е криза….дай боже само такива „кризи” да има. Криза…..?!!?! А ако някой си мисли, че този човек е поставен на мястото му „случайно” и, че Пийх не стои зад всеки един ход …. то той явно е абсолютен глупак.

И сега идва логичният въпрос – защо се стигна до всичко това? Много просто, отговора на този въпрос е ясен, но само за хората които са наясно със ситуацията в автомобилните среди на такова ниво, както и със ситуацията около VAG. Пийх се оттегли преди десетина години оставяйки могъща империя зад себе си, но остана като почетен член на управителния съвет. Както обаче е типично за „немските отношения”, но рядко се говори за това, в точно тези бордове на директори не рядко има скандали. И с течение на времето те ескалираха. Доскоро дясната ръка на Пийх, Мартин Винтеркорн, все по често изразяваше несъгласие с „бога” Пийх. Всичко стигна застрашаващи размери през последните месеци, когато на събрание на борда на директорите Винтеркорн и групата около него отказаха да приемат изключително силното желание на Пийх за смяна на директорското място на Винтеркорн с ….Матиас Мюлер, директор на Порше и абсолютно протеже на Пийх. Повод за много „конспиративни” теории са резултатите и действията след този управителен съвет, но безспорно всеки запознат с материята и темата „Пийх, ВАГ, Порше”, както и с историята…. е наясно, че просто дядо Пийх напомни за себе си и решен на абсолютно всичко, включително и крайности, отново постигна целта си – сложи свое протеже на мястото където вече му липсваше!!!

16

(Пийх с жена си Урсула. Любопитен факт е, че той е женен общо 4 пъти и има 12 деца. Личен акционер е в Порше, а цялото му богатство остава в Урсула, а не при децата му. Но само и единствено ако той умре първи и ако тя не се ожени след това!)

Всичко това на което сме свидетели последните седмици около Фолксваген идва директно отвътре. И не само това. То е инициирано лично от Пийх в желанието си за тотален контрол над ВАГ. ПИЙХ е човека, който изкара този скандал! Пийх е човека, който рискува толкова за да постигне целите си. На такава възраст парите (респективно това, което става в момента с акциите на VW) нямат абсолютно никакво значение. Те пак ще се качат. Все пак това е конгломерат от фирми с изразено „креативно бизнес отношение”. Няма как. Личната чест е преди всичко, а точно този дядо пак напомни за себе си. С цената на какво? Нека всеки реши сам за себе си, но това което лично мен ме удивлява е как така всички днес се правят на „гръмнати” и изненадани относно този скандал? Нима досега Пийх и компания не доказаха, че те с такива методи си служат от десетилетия? Нима това не е видно за всеки обективен човек? Нима е изненада? Нима „немският подход и класа” не е просто един надут балон, подпомаган масово от пропаганда? Нима? Примерите са много. Обективни при това. Друг е въпроса, колко хора биха искали да ги видят. Колко биха искали да разсъждават, и да разсъждават безпристрастно и самостоятелно. Без да се влияят от пропаганда и имидж. Колко?

И само не се правете на ударени и изненадани. Когато цял живот дадени хора си служат с един тип „умения”, то неминуемо не би било изненада ако повторят тези си действия. Природа….

И последно. Когато баба Минка от Карлуково става в 6 часа сутринта за да отиде с рейса на работа и да шие кожените салони на БМВ (струващи хиляди евро като опция) в български завод и получава 250Е заплата за 12 часов работен ден….. тогава всички си мълчим нали? Когато ISRI (водеща компания) си прави седалките за товарни автомобили (иначе немска компания с немски цени на продукцията, нали…!!!) във Видинско и дава максимум 300Е заплата при същите условия, тогава всички мълчим, нали? Когато някоя симпатична чехкиня работи в завод на Шкода и взима максимум 1000Е, а германската й колежка не пада под 2500Е при работа върху VW Polo, това честно ли е?

Примери МНОГО. Та това си е чист колониализъм. Чист!!! От това печели концерна и никой друг. Нито Баба Минка, нито клиентите. За тях е „контрата”, а за шефовете печалбата. И докато всички ние си мълчим и се возим по вълната, така ще е. Няма как да е по-различно понеже ние просто се съгласяваме със статуквото. Мълчанието ни значи точно това. Хайде сега отворете официалния сайт на някой немски производител и си изберете „немски продукт”. Конфигурирайте го и си го купете. Все пак „Made in Germany” = гаранция за качество … и цена. Аааа и да не забравим „имидж”. А така, браво, вие сте един достоен гражданите на „модерна Европа”. Да живее ЕС и системата, амин !!!

Mr.X


Харесва ли ви ANONYMOUS BULGARIA? Подкрепете ни!

35 thoughts on “Скандалът VW – естествения резултат от немското лицемерие

  1. Искам само един факт да припомня. Преди да се бие някой в гърдите с Фолксваген, нека да провери факта, че долнопробният Порше е изградил нещо на базата на гнусна кражба. Великия Конструктор е откраднал първообраза на бръмбара от един унгарски инженер. Който не вярва да провери. Така че от първата тухличка всичко е изкрадено върху манипулация.

    • 70-80 години(до 1945) 99% от науката, културата, техниката и изкуствата са немски.Дори и идиотите го виждат.Две мнения няма!
      Автора е неграмотен, ограничен, зомбиран с фрагментирано мислене.ФВ скандала е прост, но не е за прости хора!
      ФВ просто бяха изметени от руския пазар(не само от там), за сметка на сащ марки(форд)
      казва се послушание и контрол…Германия е окупирана държава, но винаги се намира някой тъп германец да забрави това- резултат – скандал, фалит, затвор…

  2. Съдейки по коментарите дотук, ми се струва, че повечето от читателите виждат… „дърветата“, а не „гората“. Тук изобщо не става дума за конкретна марка, а за тенденция…

    Замислете се преди да започнете хапливо да се драпате на тема кой какво име кола кара и прочие… Това не е същественото тук!

    • Марката няма нищо общо…….но не и в тази статия. Абсолютно и тенденциозно насочена срещу Фолксваген.

      Що се отнася до тенденцията – в Англия има лека промяна. Около 46% са дизели и около 54% са бензиновите, което е промяна спрямо миналия Септември и Март, тази година. Но пък за сметка на това регистрацията на нови коли в Англия се е увеличила с 8.6% до 462 517 автомобила регистрирани само през Септември, спрямо миналия Септември. Прави впечатление, че от тези коли без малко 25 000 са Фолксваген (справка – http://www.bbc.co.uk/news/business-34452495).

      Така че тенденция, тренд, измама или квото и да е там – не струва. Коли се продават и Фолксваген ще продължи да води класациите!

    • И каква е „тенденцията“? Германия ни е виновна, ЕС ни е колонизирал, и други подобни воленсидеровщини. Как пък все на нас се случва да сме такива нещастници?
      А в Армения, Молдова, и Киргизстан им е добре, нали? Не са „заробени“ от немски фирми, които ги насилват да произвеждат и изнасят за ЕС.
      В същото време в БГ-то има фирми, специализриащи се в премахването на филтърите за твърди частици на дизелови автомобили, и правят „тюнинг“ за да спестят някой друг литър нафта….за сметка на емисиите, разбира се. Държавата от край време се радва хората да карат много на брой и стари на възраст автомобили, навярно защото прави пари от данъците за горивото. Колко е данъкът за една нова и чиста кола, и колко е данъкът за стара миризлива трошка? А колко родни „бизнесмени“ тровят населението с храни-боклуци не ми се говори. Пълно беззаконие и бездържавност. Фолксваген са ни виновни.

      • Каква е тенденцията ли? Виждам си недосетлив, та ще те „окрехна“ леко.
        Да вземем „на предвид“ Apple и iphone. Потребителят плаща луди пари за СТАТУСА да притежава лудата гъзария и си мисли „Случайно хора нямат iphone, имащия iphone не е случаен“. Стоката е рекламирана точно така – статус символ, който само ИГРАЧИТЕ имат.
        Истината е, че всички компоненти са правени в Азия.
        https://en.wikipedia.org/wiki/IPhone
        Погледни – Developer – Apple Inc. / Manufacturer – Foxconn, Pegatron.
        За Foxconn – Foxconn is primarily a contract manufacturer and its clients include major American, European and Japanese electronics and information technology companies. Notable products that the company manufactures include the BlackBerry, iPad, iPhone,Kindle, PlayStation 4, Xbox One, and Wii. 😀

      • Общи приказки на ниско ниво, нямащи нищо общо с темата. Много ми е забавно как някакви родни разбирачи-лузъри „открехват“ хората. Да, тъпо е човек да бъде съден по телефона си. Но е не по-малко тъпо да екстраполираш поведението на една част от родното население върху цялата компания Епъл. Знаеш ли колко ли ем пазара? Сметни каква част от него е българския. На запад си купуваш каквото искаш и можеш, и не те съдят по телефона (както и ти не съдиш тези, които си купуват Айфон). Епъл е западна компания. ФВ/ВАГ е западна компания. Пак някой ни е виновен за родната простотия. Нека и аз да те „открехна“ – и при комунизма са се съдели. Този, който е имал кола, например Жигула също е бил повече от „случаен“. Да не говорим с този с връзки в Партията. Обаче Епъл са ни виновни.
        Колкото до компонентите, еми добро утро. Живеем в глобализиран свят, където продуктите са глобални. Но еднаквите компоненти не ги прави еднакви. Айфон е коренно различен от Галакси, нищо че има компоненти на Самсунг. От Епъл могат да намерят други доставчици и пак ще си е Айфон. Само компонентите не са решаващи, да не говорим колко е маловажно къде ги правят или сглобяват. Ако не вярваш, виж самолетите. Виж колко еднакви доставчици ще се намерят. Обаче Еърбъс и Боинг се конкурират непрекъснато и всяка компания си избира кое им е най-подходящо.

      • Вие сте рядко тъп екземпляр. Моля, потърсете в google „Ефектът на Дънинг-Крюгер или как глупавите са твърде глупави, за да разберат, че са глупави …“

  3. Относно протокола…Има само трима големи производителя в света на автомобилни стъкла,едро габаритни части,двигатели,автоматика и т.н…Защо всички скочиха като ощипани госпожици като им засегнаха любимата марка,погледнете дизайна е един и същ,системите също са едни и същи с малки вариации и други имена,всичко е монопол,китайците изкупиха Волво,де е Ауди де са другите,господарите на едните и на другите са едни и същи,не се драпайте като фенове на губещи футболни отбори….
    Една от грешките които има автора е че не е чел или внимавал като е чел:
    Бащата на Американската пропаганда или ПИАР е Едуард Бърнайс е племенник на Зигмунд Фройд не на Хитлер,Уолтър Липман я продължава….
    И сега една голяма промивка на мозъка на безмозъчни същества….

  4. Ххахахаха..и аз бас ловя(както всички вас,все за „бас“ пишат)че авторчето неграмотно е доста сърдит на немците(не на WV,на НЕМЦИТЕ)…..аз карам GALANT….само за портокола!!!

  5. Нямах сили да прочета цялата статия. Пристрастието лъха от всеки ред. Никакви доводи по какъв начин модулната платформа е лоша за клиентелата. Дори платените статии по родните автомобилни медии не са на нивото на предложената тук утайка. Г-н автор на статията – моля те, не мъчи хората. Наистина е повече тъжно отколкото жалко това, което правиш!

  6. Много омраза и малко аргументи. Какво е това „Тор-торг Сен-сенситив“ ? Как го измисли? Торсен означава “ torque-sensing“. И Торсен правят диференциали, които се позлват от много марки от различни страни. Същото и с Халдекс, само където не знам как реши, че всички въпросни коли с четворни предаване позлват Халдекс. Доста повърхностно.
    Ауди си имат собствена модификация с т.н. crown gear differential, и първи са използвали кола с четворни задвижване на колелата. Също така са едни от първите, които предлагат сериен автомобил с такова задвижване. Но не са претеднирали, че са измислили тази система, въпреки че имат много стари разработки. Оригиналното Куатро има система, базирана на Фолксваген Илтис, и изобщо не са копирали никого. От края на 80-те позлват Торсен диференциал. Ето тук има повече за историята на Куатро (за тези които се интересуват от фактите):

    https://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(four-wheel-drive_system)

    А TDI не е само трубо-инжекцион. Това е двигател. Надявам се, че няма дужда да обяснявам разликата. Поне за комън рейл показваш мало знания, но всъщност какво значение има кога и кой е измислил тази система? ДВГ също е оизмислен отдавна, но някои производители са по-добри от други по различни показатели. И всъщност какво общо има всичко това със скандала и „германската наглост“?

    • Толкова си компетентен, че дори и незнаеш какво значи TDI :-)))). Е , какво да говорим повече, Г-н Компетентен :-)).

      • Точно така, TDI e двигател. Това са дизеловите двигатели, които ФВ/Ауди изпозлват. Когато клиентите ги харесват, харесват целия двигател, а не само системата за впръскване.
        А авторът нека да беше споменал, че Фиатчето, което е имало първия в света дизелов двигател с директно пръскване е имало такава система на БОШ. Нали било много важно къде била произведена въпросната технолгоя? Много ми е любопитно и какво значение има за днешните двигатели TDI кой е бил първи.

      • Продължаваш да бъдеш абсолютно некомпетентен и много смешен. Я се виж какво написа – „А TDI не е само трубо-инжекцион. Това е двигател“. ??!?!?
        ТДИ не само не е „турбо инжекцион“, както 90+% от бг „специалистите“ смятат, ами си е точно -„турбочардж директ инджекшън“, както е написано в статията.
        Бобец ли си, катеричка ли си, синигер ли си не те знам, но след като незнаеш такова елементарно и емблематично нещо, защо си правиш труда да коментираш статията. Явно не си й на нивото!

      • Напротив, знам го. Въпросът е, че НЯМА ЗНАЧЕНИЕ. TDI не е само технологията на впръскването, а целият двигател. Може да е кръстен на технологията за впръскване, но TDI е име на двигател. Така се казват всички дезелови двигатели на концернас турбо. Така както бензиновите с директно впръскване се казват FSI. А турбо-бензиновите двигатели с директно впръскване се казват TFSI. Вече се опитах да ти обясня, че когато клиентите се радват на даден двигател, да кажем TDI, те се радват на целия двигател и всичките му качества, а не само на технологията за впръскване. Това ти, както и авторът очевидно не го ртазбирате. Опитал съм се да го обясня вече няколко пъти:

        „Когато клиентите ги харесват, харесват целия двигател, а не само системата за впръскване.“

        Какво не ти е ясно? И какво не ти е ясно когато написах, че Фиат Крома TD i.d. е имала система за директно впръскване на Bosch? И защо не можеш да ми обясниш какво е значението кой е бил първи с такъв двигател? Дай да спрем да се радваме на V8-ците на Ферари, защото Левавасьор е измислил този тип двигател през 1902…..

        Колкото до коментирането на статията, до колкото виждам болшинството сме на едно мнение. Само не ме карай да почна пред-последния параграф, който „леко“ клони към атакисто-кутевизъм и обяснява целия труд на автора.

      • Да, всъщност, да – и много добре го обяснява! Защото именно тази част е и най-важната. Защото от дърветата вие не виждате гората. Задълбахте в глупостите, а така и не разбрахте какво всъщност се опитва да ви каже човекът. Но нищо, има тука някои, дето го разбрахме.

    • Бобец, Продължаваш да раздаваш компетенций🙂. Само да ти обясня, че за ПОРЕДЕН път се издъни моето момче. TFSI e БИ-ТУРБО (механичен + конвенционална турбина), а TSI е само турбо😉. Седни, попрочети, че практичски досега, почти нямаш правилно „предположение“ . Хеххехе, ще ме умориш ей🙂 .

  7. Искрено се забавлявах на глупостите изписани от автора.

    Първо! Коя е автомобилостроителната компания, която дава тестови резултати в реални условия? Пежо? Форд? Волво? А може би Гейт Уол?

    Второ! Коя е марката, която в наши дни има 40 различни вида шасита? Може би пак някоя от горе изброените?

    Освен това коментарите относно Комън рейл са абсолютно несъстоятелни. Първите Комън рейл автомобили на VW са от 2008 год. с 1.6 и 2.0 двигатели. Малка справка в Уикипедията показва, че системата Комън рейл датира от 60-те и е продукт на двама швейцарци. Първата успешно приложена система е на двама японци от DENSO, а ФИАТ (не АЛФА Ромео), при това чрез поделенията си за разработки „Centro Ricerche Fiat“ и „Elasis“ в сдружение с Magneti Marelli са направили прототип, който са продали „по погрешка“ на Бош. (да споменем между дугото, че FIAT не е съкращение на „Фирма Италиана ди Аутомобили Торино”.а „Fabbrica Italiana Automobili Torino“. Поредна дребничка на пръв поглед грешчица показваща компетентността на пишещия.)

    Нататък. Искам да чуя и видя с очите си авто електроника НЕ произведена в Китай. Тук не говорим за асемблиране. На ECUтата на Ауди пише Made in Hungary. Всеки, най-вече ползвателите на елекроника искащи да намалят разходи и увличат печалби ползват електроника с Китайски компоненти (ако не и изцяло Made in China).

    И за капак. КоментариЙте на тема що разбираш ли Мерцедес се прави в Турция и как кат си купиш рейс храниш турските работници предизвикаха откровен смях у мен. Ми дай по тая логика да затворят всички заводи дет са извън страната на произход. Да закрием Хонда, Тойота и Нисан в Англия, Опел в Унгария и Полша, Фиат в Сърбия, Рено в Москва да почне да прави пак само АЗЛК, Dongfeng Motor Corporation веднага да връща 14те процента акции, които е купила от Пежо и Пежо да остави Ситроен да се развива като независима компания. Глупости на търкалета.

    …..и вече „компетентната“ простоия ми дойде в повече. Така или иначе това е тенденциозно написана статия, но все пак за да напишеш нещо от този род се изисква малко повечко познания. Аз не твърдя, че моите са задълбочени. Когато не знам нещо, чета и се осведомявам. Бих посъветвал и автора да почете и да се осведоми малко повече, а не само да хейтва.

    Написано от собственик на Нисан!

    • Първо! Коя е автомобилостроителната компания, която дава тестови резултати в реални условия? Пежо? Форд? Волво? А може би Гейт Уол?

      Къде в статията пише, че има такава компания която да дава реални данни? Аз не видях да се твърди такова нещо.

      Освен това коментарите относно Комън рейл са абсолютно несъстоятелни. Първите Комън рейл автомобили на VW са от 2008 год. с 1.6 и 2.0 двигатели

      Повече от състоятелни са с оглед на факта, че в статията се говори за БОШ. Ако не си разбрал, прочети отново. Поне аз така го разбрах. Относно Комън Рейл се визира политиката на БОШ, а не на Фолксваген. Кардинално различни неща, които ти явно не си разбрал.

      Друго, Алфа Ромео е под шапката на ФИАТ. Тези които първи сложиха Комън Рейл , бяха Алфа Ромео с модела си 156. Алфа Ромео, а не ФИАТ, въпреки, че са под една шапка. И не е никакъв прототип, а реален модел. Това показва колко ти си запознат! Затова и примера на автора за АЛФА са абсолютно състоятелни. Дали ти го знаеш това е съвсем друга тема.

      Комън Рейл никакви швейцарци не са го измислили, а американци точно. Това е система използвана от различни производители, но никого дотогава не пусната в серийно производство.
      Никакви двама японци не са я приложили първо, а да, ДЕНЗО я слагат на камиони ( явно това е имал предвид автора), а съдейки по това, че визираните от автора камиони Хино са собственост на Тойота, както и Дензо, е логично всичко това да е вярно.

      Дали ти си виждал ЕКУ-та произведени на различно място от Китай си е твой проблем. Аз лично съм виждал не един и два Made in Japan например, на редица японски модели, включително и Тойота, все пак Дензо е собственост на Тойота ако незнаеш.

      Въобще, всеки си коментира без да е разбрал реалният смисъл на статията и примерите. И си фантазира и обижда, излизайки извън контекста. Така ги видях аз нещата. Но да, явно собствениците на немски автомобили, много ги боли от обективната истина🙂 .

  8. Авторът като има толкова претенции да почне сам да сглобява коли. Ако има толкова много фрустрирани купувачи ще намери веднага клиентела.

  9. Доста емоционална статия изпълнена с още повече лично отношение. Mr. X ….. с опасност да внеса още повече смут в изтерзаното Ви ежедневие ще споделя с вас , че – ТАКА ФУНКЦИОНИРА ЦЯ-ЛА-ТА СВЕТОВНА ИКОНОМИКА! Като изключим няколко от всеизвестните факти които споменавате, всичко останало са жълтинки, тъпотии и неуместни примери. И моля не подценявайте СВЕТОВНИЯТ потребител, не си създавайте грешни изводи съдейки по кварталните потребителски настроения във вашият град ….. Най-добрият коректив е потрбителят, а в световен мащаб той е доста чуствителен и динамичен…

  10. Лицемерието и лъжата не са немски патент. Напротив, меката на лъжата и лицемерието е САЩ. Работил съм там, живял съм – знам какво говоря. Това там си е направо масова психология на населението. Естествено, в САЩ лъжата и лицемерието не се ограничават само в сферата на… съседските отношения, да речем. Те са проникнали дълбоко в цялото им общество и естествено, лежат в основата на начина, по който, според гражданите на САЩ, трябва да се прави бизнес. Сещате ли се за книгата „Колела“ на Артър Хейли? Как търговците на коли мамели производителите и банките? Типичен пример: chitanka.info/text/8457/20 – това е мироглед и начин на живот! От 1997 година досега нищо не се е променило, нещата са станали само още по-лоши.

    Е, добре, немците явно имат добри учители… Каквито менторите, такъв и последователят. Какъвто господарят, такъв и слугата. Какъвто шефът, такъв и сътрудникът му. Или да го кажем така: ето ви го „влиянието на неоспоримия авторитет“…

    Така, че целият запад потъва в същото блато. А даже и този „изток“, който се е повлиял от запада. Но тук не само алчността за печалба е виновна. Не само капитализмът, не само прословутите „производителните сили“ и „производствените отношения“ определят тези процеси. О, не – това е нещо по-дълбоко. Това е ДУХОВНА болест на обществото. Тя съвсем не зависи от това, капиталистически ли са производствените отношения, или не.

    Защо западът боледува духовно? Накъде изобщо отива? Това са добри, базисни въпроси. Ако си отговорим на тях, много неща ще ни се изяснят.

  11. Абсолютно точна статия. Онзи ден отидох да се купя хладилник и във всичките по-големи вериги за битова техника ми казаха с две думи, че ВСИЧКИ са боклуци, а „Либхер“ – немски, произведен във България , е най-големият боклук сред тях.
    „Elektrolux“ например беше с АЛЖИРСКИ компресор – най-важната част на един хладилник.
    Накрая се оказа, че най-добрият избор е Beko – турски, произведен в Румъния. Какво повече има за коментиране.

  12. До Mr. X,
    Страхотна статия, шапка долу! Въпреки, че не съм вещ по темата с автомобилостроенето и с фактите кой кой е в него, съм силно впечатлен от добре изложените факти. Факти, които се повтарят всеки път, когато някой реши да се поразрови по-дълбоко в независимо коя корпорация, независимо дали става дума за определена марка или за цяла държава, колос на демокрацията…
    Имам абсолютно същите впечатление в друга сфера – компютрите и техните (малоумни) хардуерни решения, които също са резултат на така наречения от Вас „Програмируем ресурс“. Искам да допълня, че под програмируем ресурс не трябва да се разбира само някаква джаджа с едина или повече интегрални схеми (чипове) вътре. Да, когато говорим за батерията на лаптопа Ви – трябва точно това да разбирате. Обаче лаптопа Ви не е само батерия, нали?🙂 Другото най-често „програмируемо“ решение е изключително малоумното решение за охлаждане на и без това изключително горещите части вътре. Защо е програмируемо ли? – Защото ако погледнете как медната (други са и тотални скрънзи – използват алуминий) пластина, която трябва да отведе топлината от греещия чип към радиатора е поставена на около 1мм над самия чип и това същото разстояние е запълнено с най-често (уж) топлопроводима силиконова подложка (да спрямо въздуха е по-топлопроводима :D) трябва да Ви стане ясно, че „живота“ на вашият лаптоп е предварително програмиран като продължителност. И ако въпросната подложка е силиконова, то трябва да се считате за късметлия, защото в повечето случаи същата е една паста на порцеланова основа, която след продължителното греене се превръща в… порцелан, и вече е по-скоро топло-изолатор, а не топло-проводящ компонент… (А до колегите в областта, издухвайте колкото искате още радиатора от прах и таксувайте нищо неразбиращия клиент за почистване…) И вече трябва да ви е ясно, че времето, за което това ще се случи предварително се знае🙂 Та замислете се над факта, че след като са способни да произведат същият този „чип“ в лаптопа Ви използвайки 22 нанометрова технология (това означава, че отсноянието между отделните електропроводящи части вътре в чипа е равно на 0,000022 милиметра, за сравнение – един косъм от косата ви е с дебелина 0.1мм) не са ли способни да напаснат въпросната медната пластина върху чипа както трябва? Не могат ли да използват вместо силикон или долнопробна порцеланова паста някаква друга – качествена, не е като да няма? Е, способни са, но не искат!
    Е, не съм се интересувал от факти като коя фамилия е собственик примерно на долнопробните HP и компания, но няма и значение! Фактите са че и тук имаме старата песен, но на друг глас…
    И както Mr. X каза:
    „Колко хора са се замисляли обективно върху това (или каквото и да е друго – моя бележка)? Да, правилно, много малко. Все пак не е модерно да се мисли. Нито е модерно да се знаят ОБЕКТИВНИ ФАКТИ.“
    А до Georgiev – като човек, сертифициран от ISO организацията (ISO9001:2003 и ISO19011:2011) мога да кажа само, че ако ние като потребители не правим нищо и чакаме на производителя да му „кефне“ да пусне на пазара качествен продукт, ще има да си чакаме…. и пак няма да дочакаме. Качеството е скъпо удоволствие дами и господа, ето защо то е рядко срещан факт! Качеството е неизгодно за хората с белите якички и калкулатор (в г*за)…
    Нима доматите на бабата от сергийката на пазара са по-евтини от тези в Лидл? В най-добрия случай са на една и съща цена, защото изнемощялата баба без тези стотинки няма да преживее днес… За сравняване на качеството на едните и другите няма да говоря! Обаче, както цитирах горе Mr. X 99.9% от не елитните 99% населяващи тази планета ги мързи да мислят! Не е модерно!

    • Немците отдавна не са това което бяха и като хора и като мислене и като педантизъм за перфектно качество. Да точно този педантизам с който автора е написал как са направили навремето Мерцедес 123, 124 и т.н. Модели който 30 години по късно може да се видят в ежедневно каране по улиците на милата ни татковина, издържайки нечовешки горива и пътни настилки.
      Това че немците вече не са немците от едно време може да го потвърдим дори само с факта че за миналата година приеха 1,5 милиона бежанци. Халал да са им на булките в град Кьолн, пак да празнуват нова година покрай гарата. Качеството е безвъзвратно загубено за сметка на невероятно добрата и добре смазана маркетинг машина която все още промива мозъците на простолюдието. Мечтата на гашника е „Жената може да е от село,но колата и кучето трябва да са немски“, и хоп на първия хилядолетен гоУф, и това го показват продажбите на нови коли. Всеки с пари за нова кола не скача на VW, справка продажбите за миналата година – https://money.bg/business/dacia-prodalzhava-da-e-nay-prodavanata-marka-avtomobili-v-balgariya.html
      Знам че сега ще ме оплюят тука „немците“, ама да са живи и здрави. Всеки има право на лош вкус😉

  13. Някои изречения в статията показват свръх ниското интелектуално развитие на автора, като почнем, че австрийците не били немци и завършим по плюем по най-добрата стока в световен мащаб…. Как тъпото авторче не се замисли, че това е трети пореден случай, когато се удря голям автомобилен концерн от САЩ и накрая американските компании потриват ръце….

    • И ти си прав, но и написаното също си е истина. Лъжите са си факт, нес’ па?
      (Вярно, австрийците са немци – но хайде сега, да не се заяждаме.)

      • Напротив, много добре съм го видял, след като съм го коментирал. Именно, това е емоционална, субективна, безаргументна, политическа статия.
        Колкото до политическата част, „анализът“ е доста слаб. Значи и в България, и в Чехия, и в Германия шият седалките на БМВ, само цените са различни. Така ли? Ами едва ли всичкото е шиене. Кой ни е виновен, че Чехия, както и други бивши соц страни веднага се декомунизираха, почнаха реформи и се интегрираха със запада, докато ние създадохме един нереформиран, пост-комунистически строй, защото сме много по-умни от другите? Да ти припомня ли заплатите от 1996-97 колко бяха? Ами айде направо да се върнем в ония времена тогава.
        Все някой ни е виновен за простотията ни. А истината е, че БМВ и другите ще се оправят много лесно без нас. Седалки могат да се шият и в Китай, Бангладеш, Виетнам, Индонезия, и на много други места. Като искаш повече, инвестираш в технологии, образование, нормална администрация, нормална съдебна система, нормален бизнес климат, а не да си създал една ДС-рска каша и да чакаш нещата да се случат, защото си специален. И истината е, че някои се опитаха да променят България, и до някъде успяха. Ето резултата:

        http://see-industry.com/industrial-statii.aspx?br=52&rub=295&id=828

        Дават ни шанс за развитие, освен работни места. А ти ходи и ги хули и покажи своята овча радост, че имат проблеми в момента. Направо ги напсувай по български. После се чуди защо отиват в Чехия, Словакия, Унгария, Румъния.

    • NSDAP, кажи на един автсриец, че е немец и гледай малко реакция. Казваш „най-добрата стока в световен мащаб“?!? Според кого, според теб ли🙂 ? И „тъпото авторче“ незнам какво се е замислило, но ти господинчо, замисли ли се как преди около 7 години, всички велики американски автомобилни компании – фалираха? А? Удар било срещу немска компания от страна на САЩ. Аха, ако наистина го твърдиш, значи не си разбрал абсолютно нищо от самата статия. И апропо, 100% караш някой немски „премиум“ продукт и сега неможеш да си намериш място, когато някой ти е написал обективната истина. Дори и явно неможеш да вникнеш в обективните факти, Г-н „интелектуално развит“ NSDAP😉 !

      • Ми, то и на един македонец му кажи, че е българин, и „гледай реакция“. Или на един украинец му кажи, че е руснак, и „гледай реакция“. Е, и? Какво от това? Реакцията на кукувците няма никакво значение, фактът си е факт. Да не би да не е вярно? Па вярно си е, просто когато някой не иска да бъде това, което е, остава ти само да плюеш и да го оставиш на мира, да „бъде“ какъвто си иска. Ако ще, алфа-центавриянец. Всеки сам си пати от собствения си кретенизъм. Интересно, ако не са немци австрийците, то КАКВИ СА? Може би са някакво уникално, оригинално племе – такова, дето никъде другаде го няма по света? Или са маскирани немскоговорящи французи? Или пък са унгарци, насила заставени да сменят езика си?… Или са пришълци от другаде (като американците) и за удобство са си избрали от кошницата един европейски език и са започнали да го говорят всичките, ей-така, просто за да се разбират? Впрочем, когато Хитлер ги анексира австрийците, махаха му с флагчета и му хвърляха цвета и се радваха, и тогава се считаха баш за немци! Ама сега, след като янките им размахаха пръст, може да са си подвили опашката – нали след ВСВ изведнъж стана „срамно“ да си немец…

    • Аве Цезаре Аве цървули или цървулкя, самите шибани германци са 40 отделни държави брей капут,там са карашлък от най висше ниво,да не говорим за свежата турска,мангалска и арабска кръв където ще им я налеят в Анала,дойчен педерастен зад розовият храстен…

  14. Като толкова много изговори против немците – карай японско или шведско или …На баба си метлата…
    Само ,че вече и японците, и шведите, и които щеш хвани ги интересува печалбата .Не само при автомобилите ,ами и в електрониката и в домакинските уреди… И там е пропаганда !
    “ Великите“ Сони нима не са същите?! А, Тойота?! Аз също мога да напиша примери БОЛ!
    Но все пак да не забравяме ,че двигателите са създадени от немците ( двигателите с вътрешно горене) . От тях започва всичко …!
    Така,че единствено като клиенти в каквато и да било насока остава да бойкотираме произведените им боклуци ,докато не предложат наистина КАЧЕСТВО!

Очакваме вашето мнение по темата, но ви молим да прочетете първо правилата за коментарите.

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s