Измамата на Лукойл 2

Уважаеми читатели на ANONYMOUS BULGARIA, спомняте ли си материала от края на месец Януари тази година за ценообразуването на горивата в България? Спомняте ли си за начина по които Лукойл действа по отношение на ценообразуването, както и за реалните примери с компании от други 28 европейски държави? Спомняте ли си за ОГРОМНИТЕ разлики и изложената информация в тази статия? Едва ли. Мина време, а и какво от това, че някой си е направил труда да даде РЕАЛНА официална информация относно това КАК „милата” фирма Лукойл ДЕРЕ КОЖИ от всички нас. За тези от вас който искат да си припомнят ето линкa    …. в този материал има много интересни сравнения, относно това как Лукойл ценообразува и как се ценообразува извън България.

AliShahAli_14

С какво е интересен този материал ли? С това, че в него беше дадена информация относно НАЧИНА НА ЦЕНООБРАЗУВАНЕ за всички 28 държави в ЕС за които има официална информация. Две седмици след излизането на тази статия, достъпа до този сайт от България (но не и извън БГ) беше спрян, а само около десетина дни след това, вече информацията там се предоставя БЕЗ детайли относно „базовото ценообразуване”. С какво е важен този факт ли? Ето с какво.

Цените на бензина и дизела се определят изначално от стойността на нефта. Актуална тема днес и причина и за ТАЗИ статия. Към тази цена се прибавя т.нар. „марджин”, което е стойността на всички дейности на една компания производител по преработката, складирането, доставката, печалба и т.н. и т.н. на даденият продукт (бензин и дизел). Така полученият сбор представлява цената на продукта, а именно един литър бензин или дизел, който е „готов” за продаване на бензиностанцията (без значение на коя държава в ЕС). От какво се определят различните цени на горивата тогава? Естествено от различните стойности на този „марджин” за отделните компании, нещо абсолютно нормално и естествено, зависещо от различните пазари и ред други неща. Нормално. Това обаче далеч не е крайната цена, която заплащаме ние обикновените „простосмъртни” клиенти, които зареждаме колите си от бензиностанциите. Към тази стойност се добавят още две „неща”. Това е първо акциз ( различен за всяка една държава) и към ОБЩИЯ сбор от „базова стойност от рафинерията” + „марджин” + „акциз” се добавя и вторият данък на всяка една държава, наречен ДДС. Който също е различен за отделните държави. Нормално. Това ВЕЧЕ е крайната цена на горивата, която цена ние плащаме.

Това на което искам да обърна внимание днес 19.12.2014г., е това КАК ЛУКОИЛ ОЩЕ ВЕДНЪЖ ПРАВИ МИЛИОНИ НА НАШ ГРЪБ.

И понеже ако днес някой иска да има информация за ДЕТАЙЛИ относно ценообразуването, ВЕЧЕ ТРЯБВА ДА СИ ПЛАТИ за да получи тази информация. Цената е „фиксирана” на 89Е за държава, или казано по друг начин, ако сега трябва да се напише статия с информация за 28-те държави (това което беше дадено в материала от Януари тази година), то това би струвало …. 2492Е + един месец чакане.

Това обаче, което не знаят господата даващи такава информация е, че автора на този материал, знае, че от няколко години, практически разлика в стойностите, които се даваха (преди да ограничат достъпа до тази информация ако не си платиш), свързани с „марджина” – практически НЯМА. Тоест това колко РЕАЛНО И ОФИЦИАЛНО им струва преработката и въобще всички дейности на самата рафинерия (изключвайки стойността на самият нефт, която съвсем естествено се мени, както и стойността на самият акциз и ддс за различните държави)!!! С какво е важно това ли? С това, че знаейки, а и ОБЯВЯВАЙКИ тази информация тогава, респективно И СЕГА МОЖЕМ ДА ЗНАЕМ, колко ориентировъчно е т.н. „официален марджин” на нашата мила компания Лукойл.

Сама по себе си, тази стойност, изкарана от другите стойности представлява …. едно голямо нищо. Когато обаче я сравним с ДНЕШНАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ, се получават едни мноооого интересни стойности.

Информацията която днес е достъпна относно ценообразуването е следната. Дава се информация за, сега внимание à ОБЩАТА СТОЙНОСТ НА БАЗА + МАРДЖИН за всяка една отделна държава. Като имаме тази стойност и знаейки, колко е акциза и ддс-то във всяка една държава е лесно да изчислим, колко струва един литър бензин и дизел във всяка една от тези 28 страни.

Това обаче, към което искам да акцентирам аз е  – ДА ИЗЧИСЛИМ КОЛКО БИ ТРЯБВАЛО ДА СТРУВАТ ГОРИВАТА В БЪЛГАРИЯ СЛЕД СПАДА НА ЦЕНАТА НА НЕФТА В СВЕТОВЕН МАЩАБ!!!  И точно тук, ако незнаем тази информация за този т.н. „марджин”, не можем реално да изчислим …. нищо! Да обаче, ние го знаем, понеже беше описан в статията от Януари, а тази стойност НЕ се беше променяла години наред, така че няма НИ-КАК-ВА причина да се е променила в периода от Януари досега. И нещо повече, сега ще обясня как се калкулира цената на дизела и резултата уважаеми читатели ще ви ДОКАЖЕ, че тези стойности са верни, понеже специално при дизела се получава почти идентична стойност с тази, която е на бензиноколонката. Но интересното е какво става с …. БЕНЗИНА. Но всичко по реда си.

Как се ценообразуват горивата при Лукойл? За това сравнение ще използвам една стойност, която съзнавам, че не е най-точната, но е ПРИБЛИЗИТЕЛНО най-реалната. И резултатите го доказват. Имам предвид следното. Стойността на нефта е ПАДНАЛА от месец Януари, до месец Декември, със средно 40%. Или казано по друг начин, най най приблизително, от 100$ на 60$.

ДИЗЕЛ – През месец Януари стойността на базовият „круд” използвана при ценообразуването, бе 0,481Е/л. Ориентировъчният спад на тази цена до месец Декември 2014г., е 40%. Тоест 0,481 – 40% = 0,2886Е. Към тази стойност прибавяме т.н. „марджин” на Лукойл, който днес НЕ МОЖЕМ да получим като стойност без да си платим (!!!), но ние вече знаем, колко беше Януари, и на колко беше фиксиран години наред, и че няма никаква обективна причина да се променя, и той е – 0,317Е (в статията от Януари детайлно е разгледан въпроса, колко е тази стойност в другите страни и как Лукойл работи с един от най-високите „марджини” в целият ЕС !!!) . Така полученият сбор е = 0,6056Е/л. Това е цената на която Лукойл реално продава един литър дизел. Разбира се, това НЕ Е крайната цена, понеже „на клона” се „качва” и Държавата, под формата на – акциз, фиксирана стойност от 0,330 и следва сбор от = 0,9356Е/л. И втори данък за ББ, пардон за Държавата, в лицето на ДДС, което се начислява вече върху ОБЩИЯТ сбор получен до момента, или казано по друг начин – стойността от 0,9356Е по 20% = 0,1871Е. И на финала прибавяме ДДС-то към изложената по-горе стойност от 0,9356 , и получаваме ФИНАЛНА ЦЕНА от ……. 1,1227Е/л , или ориентировъчно à 2,196 ЛЕВА за литър нафта на бензиностанцията. Точно тази стойност, която получихме туко що е най-точната гаранция, че НЕ бъркаме със сметките понеже всички можем да видим как официалната цена на Лукойл е …. 2,22лв/л, или средно малко над 2 стотинки повече от нашите сметки. Което от своя страна значи, че въпреки спада на цената на нефта в световен мащаб, това което ни предлага Лукойл като цена за дизела е относително отражение на световният пазар на нефта. Това което обаче остава непокътнато са стойностите на „марджина”, КОЕТО ВКЛЮЧВА И САМАТА ПЕЧАЛБА НА РАФИНЕРИЯТА (много важно уточнение), както и непокътнатата стойност на акциза (естествено…) и практически минималното намаление на взиманото ДДС, защото то от своя страна се начислява НАЙ-НАКРАЯ. Апропо, Държавата в този случай взима сумарно от акциз и ДДС – 0,5171Е/л или около 1,01лв./л., което е около 46% от общата стойност на един литър дизел, която всички НИЕ плащаме!!!

Дотук драми няма. Това обаче, към което искам да обърна внимание е -> СМЕТКАТА ПРИ БЕНЗИНА.

Уважаеми читатели, следете ВНИМАТЕЛНО сметките. Ще използвам АБСОЛЮТНО СЪЩАТА методология за изчисляване на цената на бензина, каквато беше ОФИЦИАЛНАТА през месец Януари, и същата каквато използвах сега с изчисленията за дизела. А както всички виждаме сметките „излизат”.

Стойност на базов „круд” с намалението в световен мащаб от Януари досега – 0,2886 ( разбира се идентична с дизела). Сега става „интересно” – стойност на „марджин” такъв какъвто беше официално ДО Януари ( а и от чиято ((различна естествено)) стойност беше използвана за сметките за дизела) – 0,239Е, или сбор от 0,5276Е/л. Към това прибавяме акциз от 0,363 ( за бензина) и се получава – 0,8906Е/л. Следва 20% ДДС върху тази стойност – 0,1781 или ТОТАЛ от  ––à 1,0687Е/л. КРАЙНА СТОЙНОСТ. Което от своя страна е около -à 2,09ЛЕВА/ЛИТЪР КРАЙНА ЦЕНА.

Да повторим, използвайки СЪЩАТА методология на изчисление, стигаме до стойност от 2,09ЛВ/Л., бензин А95!!! Колко е официалната цена на бензиностанцията в България ? Опааа , 2,29!!! Тоест РАЗЛИКА ОТ ТОЧНО 20 СТОТИНКИ ЗА ЛИТЪР!!! ЧЕСТИТО. Идват празници, Лукойл е бедна фирма, „авера” на „Краля слънце”-ББ ,  Валентин Златев трябва да събира за подаръци. Няма как, 20ст./л. е „разумна” разлика. Трябва да се включим и ние в това…. И без това навсякъде се тръби, че горивата са мнооого евтини , тоест ние едва ли не сме „на далавера”. А тя реалността е друга. Както и реалността описана в материала от Януари за стойността на „марджина” с която работи Лукойл и която стойност е една от НАЙ-ВИСОКИТЕ в целият ЕС!!!

Но все пак, нека не забравяме, че това са „пълни конспирации” и ние просто…. си измисляме.

Приятни празници, горивата са мноооого евтини. Карайте спокойно колите ( и камионите) си, всичко е наред, „те” се грижат за нашето благоденствие и успехи. Особено с по-ниски цени на основните горива. И за това трябва да сме им благодарни. Аз лично …….минавам на нафта. Там поне „клатенето” е доста по-малко😉 !!!

Автор: Mr. X

6 thoughts on “Измамата на Лукойл 2

  1. Защо цената на горивата няма никога да паднат. Данък акциз горива е над 50%, данък ДДС горива е 20%, общо данък горива е над 70%. Цената на нефта падна с над 45%. Цената на горивата в България останаха почти без промяна. Защо. Някой може ли да каже… литър гориво например струва на клиента 2,50 лв. Като се извадят данък акциз горива над 50% и данък ДДС горива 20%, литър гориво се доставя от производителя на клиента за цена 1,47 лв. Политиците-мутри прибират незнайно къде останалите 1,03 лв. Цената на горивото никога няма да падне много, а само няколко стотинки, защото политиците-мутри няма какво да прибират. Производителя произвежа и доставя литър гориво за 1,47 лв., а полтици-мутри без да са произвели и доставили нищо, налагат отгоре почти същата цена и ето литър гориво за Вас стана 2,50 лв. Цената на горивата не могат да паднат много, защото производителят няма как да свали много крайната си цена, а политиците-мутри няма как сами да се откажат да прибират над 70% от крайната цена за клиента. Производителя произвежа и доставя на клиента литър минерална вода за 1,50 лв. Минералната вода е готов природен ресурс и няма разходи за производство, но цената на литър минерална вода е колкото на литър гориво без данък горива акциз 70% и данък горива ДДС 20%, ако тези данъци се наложат върху литър минерална вода, цената й ще бъде точно колкото и на литър гориво. Цената на производство и доставка на литър гориво и литър минерална вода е почти една и съща, но разликата между производство и данъци на гориво, и „производство“, и данъци на минерална вода е огромна. Ето защо, крайната цена на литър минерална вода е 1,50 лв., а крайната цена на литър гориво е 2,50 лв.

  2. Ми не е точно така, защото в момента Лукойл правят отстъпка от 13ст за литър и реално цената му е 2.16 на А95 бензина

    • Ами това е същото, като да напишеш „Добре – това е вярно за Wrigley, но какво ще кажете за Orbit, WinterFresh, Airwaves и т.н. ?“😉

  3. А преди няколко дни четох тук, в интернет, че теорията за неорганичният произход на нефта е категорично потвърдена от руски академици! Т.е. на различни места в цялата зона между 3 и 10 км дълбочина под земната кора съществуват и работят гигантски естествени фабрики за въглеводороди, а крайният продукт от „работата“ им е непрекъснато и изобилно попълване на световните запаси от нефт! Един процес който няма край и ще трае докато е жива и планетата Земя! Никакви такива лъжи на световния елит от изрози за органичния произход и изчерпаемостта на световните запаси, което било една от причините за постоянното покачване на цената на суровия нефт! Огромен и неизчерпаем природен ресурс! А като турите и откритието за студения ядрен синтез, за Брауновия газ, за разработките на Тесла заради които е убит от американците?… Световният изродски елит дори би трябвало да е ужасен, защото каквото и да прави безплатната и изобилна енергия един ден ще достояние на целия свят и аз се надявам, че това ще промени из основи цялата структура и ориентация на човечеството. Освен ако изродите не решат да го унищожат, заедно със себе си може би, преди това…

  4. Затова не карам автомобил.Ще чакам двигателите да минат на водород.Такъв двигател вече е измислен и не е скъпо производството му, НО не го патентоват и въвеждат в производство,защото решително се противопоставят няколкото еврейски семейства,които командват в САЩ и капиталите им са свързани с петролната търговия.Те определят цените!?!!… А знаете ли, каква е прогнозната цена на необходимият водород за примерен пробег от 100 клм. 0.30 лева с маржове,акцизи и ДДС. А сега сами умозаключете ще ли са съгласни с тези цени Моргановци,Рокфилеровци и сие. Затова са готови да дълбаят и замърсят цялата планета Земя. Е тогава какво остава? Ще Ви кажа : ИЛИ НИЕ,ИЛИ ТЕ!!! Ще кажат някои „..ще поживеем,ще видим…“,както правихме до сега. НЕ,НЕ и НЕ!!! АТАКА и ПОБЕДА !!!

Очакваме вашето мнение по темата, но ви молим да прочетете първо правилата за коментарите.

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s