Цени на горива – или как ни го „забива“ нефт-олигархията

Тази тема е колкото извън последните неща, за които става дума в страницата, толкова и силно свързана с тях, защото е една от хилядите схеми за легално ограбване на българският народ. Специално за евентуален нов протест, както и мнения и предложения аз твърдя, че имам определено какво да напиша, но незнам дали сега е времето и момента.

Както и да е, та темата която искам да споделя е за ЦЕНООБРАЗУВАНЕТО на ГОРИВАТА в БЪЛГАРИЯ. Може да Ви се стори леко стара и неактуална, но аз мисля, че има смисъл да се поразсъждава по нея. Най-малкото, понеже стойността на транспорта (въобще не само на автомобилният между другото) се определя ОСНОВНО от стойността на горивата. Прието е да се смята, че около 50% (при авио-транспорта е съвсем малко по-малко), а някъде и НАД 50% се плаща за ГОРИВО (тоест плаща се на евреите за „правото” им да притежават и продават НЕФТ).

0108-oilsands_full_600Леко отклонение – предполагам повечето хора знаят, че от нефта се добиват ВСИЧКИ ГОРИВА, бензин, дизел, газ пропан-бутан, битуми, корабно гориво, керосин, AV Gas (пак авио-гориво), машинни, трансмисионни, двигателни и всякакви масла….. и т.н. и т.н. Също така нефта е ОСНОВНА съставка на още страшно много неща……от пластмасите до дори част от лекарствата (след специални преработки). Така, че ако някой си мисли, че от нефт се прави само дизела и бензина, то много, ама много се е объркал. Както и да е.

fused dollar sign and oil

Какво имам предвид с темата? Искам да споделя това което аз знам за формирането на цената на горивата в ЕС и респективно в България. Извода който всеки нормален наш сънародник може да си направи, считам, че би бил много интересен.

И така – как се формира цената на дизела (основно гориво за т.н. „кръвоносна система” – транспорта на всяка една страна) в България? Практически няма разлика между формирането на цената в нашата страна и в останалите страни от ЕС (Еврейският Съюз). За база се взима: 1 – нефт като изходна суровина, 2 – т.н. „margin” (на български: маржин) за която стойност обединява в себе си – преработка, транспорт, застраховки, складиране (вкл. запасяване), дистрибуция, продажби=печалба , 3 – АКЦИЗ, различен за всяка държава, 4 – ДДС.

Така, каква е ситуацията в БГ и защо никой не обърна внимание на един пре-любопитен факт по време на протестите за високите цени на горивата?
Всеки казваше и се оправдаваше, че цената на дизела зависела от цената на нефта на международните пазари. Да, това безспорно е факт. Както обаче е факт и още нещо – т.н. „margin”. Цената на нефта е относително фиксирана в момента на 0,481€. Казвам относително, понеже в официалните справки за ценообразуването е посочена такава цена. Кой на каква цена купува си е отделен въпрос. Особено след като в Сирия (която с Иран е доказано, че има най-качественият „базов нефт”) ги „оправиха”, а Иран е „деликатна” тема.

Никой не може да ме убеди, че тази цена от 0,481€ е реалната крайна цена за големите играчи (ОСОБЕННО за Лукойл внасящ принципно доста по-некачествен руски суров нефт), но това е друга тема. Нека приемем, че е така. След това прибавяме „маржина” тоест АБСОЛЮТНО ВСИЧКО, което се плаща от момента на закупуването на нефта, до излизането му от колонката на бензиностанцията – ВСИЧКО, повтарям ВСИЧКО, се получава една базова стойност ВЪРХУ, която държавата „почва секса”. Да се абстрахираме засега от държавата и да погледнем СТОЙНОСТТА НА ТОЗИ МАРЖИН. За България, тоест за Лукойл тя е 0,317€.

Така, много ми е интересно защо повтарям ЗАЩО НИКОЯ МЕДИЯ НЕ ГОВОРИ ЗА ФАКТА, че от целият ЕС, тази стойност в България е на второ място като НАЙ-ВИСОКА, а първенци са …. забитите и нямащи нищо общо с Европа – Кипър (с 0,331€)? ЗАЩО никоя медия не споменава, че в държави съседни на нас стойността е следната?! Румъния – 0,253€, Гърция – 0,307€, други държави с ОГРОМНА РАЗЛИКА В СТАНДАРТА НА ЖИВОТ имат следните стойности: Австрия – 0,226€, Германия – 0,235€, Франция – 0,190€ (обърнете внимание на тази стойност !!! и разликата и с България), Швеция също 0,190€, Полша – 0,201€, Англия – 0,227€…..!!! Някои ще кажат, че измежду тези държави има такива с много по-голямо население и респективно пазари и затова са тези разлики. Не ми се спори, но да предположим, че е така. Ок, ОБАЧЕ, нека да погледнем, какво става с държави, които спокойно можем да причислим като такива от „нашата черга” – Чехия – забележете 0,183€, припомням че стойността на Лукойл е 0,317€ (счетоводителите да смятат процентното съотношение на разликата!!!) продължаваме, Словения – 0,184€, Хърватска 0,013€ (не е правописна грешка, но там го играят само на транспорт от Австрия и затова не е атестат за сравнение, въпреки, че е факт тази стойност….те обаче я компенсират с по-голям акциз, както и да е) , Литва, Латвия, Люксембург, УНГАРИЯ, Естония, Ирландия и т.н. са със стойности между 0,22 и 0,24€!!!

Защо обръщам внимание на тази стойност ли? Освен, че тя е НАГЛО ВИСОКА и никой не може да ме убеди, че е реална, а не отвратително напомпана, има и една друга подробност. Върху тази стойност се слага акциза ( който е 0,330€, и наистина ние, заедно с Румъния и Гърция имаме най-ниският акция в ЕС….. но какво от това СЛЕД като , ПРЕДИ това цената е НАДУТА толкова много?!) и след това и вторият държавен рекет – ДДС. Когато стойността е висока, респективно ВЪРХУ тази висока стойност се начислява и ПО-ГОЛЯМО ДДС. Едно е да слагаш 20% върху едно евро, друго върху 1,3 …примерно говоря. Цялата тази стойност на ДЪРЖАВНИТЕ ПРИХОДИ в нашата страна е следната: 0,330€ акциз + 0,226€ ДДС = 0,556€ или 1.09 лв. НА ЛИТЪР. Тоест ако приемем, че към днешна дата примерната цена на един литър дизел на колонката в БГ е 2,66 лв., то от тази цена, прекрасните ни политици прибират 1.09 лв.!!! И това е абсолютна реална сметка, понеже в остатъчната стойност от тези държавни такси е включено всичко + НАГЛАТА стойност на Лукойл за техните разходи. С други думи, без държавните такси един литър дизел, нагло надут от Лукойл ще е с цена от 1,57 лв. Естествено това няма значение, защото е илюзорно да си мислим, че държавата може да се откаже от такива приходи.

Нека да помислим и към нещо друго. Никои, ама никой не може да ме убеди, че тази стойност на Лукойл е реална. Особено като се има на предвид какво е положението в ЦЕЛИЯТ ЕС. Работата и „удоволствието” да имаме Българска рафинерия (която всички знаем, че благодарение на циганина Костов НЕ Е вече наша), вместо да ни е от полза……се получава, че работи на такива стойности, че оставя зад себе си не само държави с огромен стандарт, ами и ВСИЧКИ държави от „нашата черга”. При това с ОГРОМНА РАЛИКА. Разлика която я плащаме НИЕ, от собствените ни джобове, при това без да имаме поне 1000€-1500€ средна чиста работна заплата!!! Евала Костов, евала Златев, евала Тикво (проста).

Според прости изчисления, които за да не отегчавам няма да напиша сега……. ако един бизнесмен реши да вкарва гориво от чужбина, според различни сметки (смятал съм детайлно) и различни държави……. РЕАЛНАТА СТОЙНОСТ, на която ще му дойде един литър дизел на колонката е с около 20 стотинки ПО-МАЛКО! Повтарям 20 стотинки под цената на Лукойл. Това ако се ВНАСЯ ОТВЪН дизела. Парадокс майка…….. Имаме рафинерия в нашата държава, а би било много по-изгодно да си ВНАСЯМЕ ОТВЪН гориво. И апропо, тази сметка не е абсолютно точна поради простата причина, че не са включени евентуални отстъпки от цената. А такива е смешно да се мисли, че няма да има, след като който и да е производител ако продава за износ, неговото собствено ценообразуване би било КОРЕННО различно (няма транспорт, застраховки, базиране, разходи по обекти, заплати и т.н., и т.н.) !!! И тогава реалната, този път абсолютно реална стойност на дизел ВНОС, би била още доста по-ниска, дори и с включен транспорт!!!

oilЗнаете ли например, че ако Лукойл работеше със стойностите на средно-европейска държава (каквато ние уви НЕ сме, особено по заплащане на труда), с реципрочно на нашето население, респективно пазар……… каква щеше да е стойността на дизела в БГ? Нека направим проста сметка: нефт – 0,481€ (смешно е да се мисли, че от Русия им идва на такава цена, но както и да е), маржин – 0,185€ колкото в Чехия и Словения например (а също и във Франция и Швеция например), макар че там стандарта на живот е В ПЪТИ НАД НАШИЯ и пак не е точно сравнението…… 0.666 (ебаси смотаното число дето се получи) това е стойността на един литър дизел, относително крайна стойност от българска рафинерия работеща с относително реално и често ценообразуване. В тази стойност е включено ВСИЧКО по производство, съхранение, транспорт, застраховки и печалби. Повтарям ВСИЧКО!!! Оттук идват политиците, пардон държавата с акциз от 0,330€ и ДДС върху всичко до момента, тоест 0,666€ + 0,330€ = 0.996€ +20% = 1,195€ или 2,338 лв/литър!!! ТОВА Е РЕАЛНАТА ЦЕНА С ДДС НА ЛИТЪР ДИЗЕЛ ЗА НАШАТА СТРАНА. Говоря реална, а НЕ най-ниска, защото МОЖЕ да е и по-ниска!!! Доколкото знам в момента цената на колонката е 2,66 лв/л., тоест около 32 СТОТИНКИ ……секс!!! То не секс, ами направо оргия си е това. Нямам никаква представа какво е количеството ДНЕВНО на дизел което се купува от изстрадалият български народ, но умножено по ПОНЕ, ама ПОНЕ 32 стотинки за литър…….. сумата едва ли ще е малка……

За бензина да споменавам ли? Маржин на Лукойл 0,239€!!! Маржин на други държави: Австрия – 0,154€ (!!!това Австрия!!!) , Чехия – 0,096€ (не знам дали е реална тази стойност или е само някакъв транспорт……понеже е изключително ниска, както на Хърватите – 0,086€), Унгария – 0,129€ , Ирландия/Люксембург – 0,177€, Литва/Латвия – 0.160€, РУМЪНИЯ – 0,184€, Гърция – 0,194€, СЛОВЕНИЯ – 0,118€ (!!!)…..това горе долу съвсем относително близки по размер на нашата държава страни……. И оттук пак същата сметка като с дизела. И пак ОГРОМНИ разлики…..

Oil-Tycoon-512x300И за финал – има ли човек в България, които да каже, че горивото което се продава е качествено? Не знам да има такъв. И въпреки че това е друга тема, не е маловажна. Защото цената на един продукт е производно на качеството на този продукт. Когато той е НЕКАЧЕСТВЕН (което е НЕОСПОРИМ ФАКТ за БГ), респективно и цената му НЕ ТРЯБВА да е като за качествен такъв……

Замислете се……..

P.S. – много поздрави на всички боклуци и национални предатели, който спомогнаха да се стигне дотук. Защото това са МИЛИАРДИ ОТКРАДНАТИ ОТ ОБИКНОВЕННИТЕ ХОРА. И който продължават да го правят. При това само за тази тема…… Например – Костов, Златев, ББ…….. милионите си за лекарства да ги давате, предатели мръсни !!!

Една статия на наш читател

13 thoughts on “Цени на горива – или как ни го „забива“ нефт-олигархията

  1. Автора описва ЗАЩО сме нямали рафинерия.
    Автора да се запознае с условията, при които се наложи да продаваме ВСИЧКО в България и тогава да дрънка врели некипели за Костов. Костов имаше година време дадено му от световната банка да продаде или да изкара на печалба ВСИЧКИ предприятия. За факта, че Нефтохима беше на загуба благодарете на безродните комунисти. Та първо Анонимоуси се запознайте с истината и тогава пускайте откровени тъпотии.

    • Хахаха, а не ти идва на ум, че тези комунисти това им беше задачата. И нефтохим никога не е бил на загуба. До 1989 България почти няма задължения, МВФ си имат сайт и там можеш да провериш задълженията на различните държави включително и преди 1989. Цифри от 1млн долара, аз не смятам за задължения, тъй като оборотът, който нефтохим правеше на ден, беше по-голям. Ето, той бай Тошо си я казва истината : https://www.youtube.com/watch?v=mmY9ga9-y6Q

  2. Кажи как ни го набива държавата, защото тя печели повече от олигарсите и производителите. Повече от 50% от цената на горивата са данъци и акцизи.

  3. Не само бензина и дизела се получава този парадокс.Ако се замислите много стоки произведени в БГ са по скъпи или в най-добрия случай на една цена с вносните.Нима за вносните стоки не се палща мита ,транспортни разходи от едикойя си държава до БГ и т.н. ,че да са по евтини от родното производство.

  4. Мисля, че не е правилно акциза да се начислява преди ДДС-то и по този начин крайната цена да става по-висока. Акциза се начислява на тон гориво и би трябвало да се начислява след ДДС-то. Който може ще си пресметне с колко би се намалила цената при такъв начин на ценообразуване
    0,666€ + 0,330€ = 0.996€ +20% = 1,195€ или 2,338 лв/литър – при сегашната методика
    0,666€ +20% = 0,799€
    0,799+0,330€ акциз = 1.129 € или 2,208 лв/литър – ако акциза се начислява последен

  5. Акциза се заплаща за тон гориво и се чудя защо се начислява преди ДДС-то, а не след него. Правилното е да се смята по начина : Един тон гориво струва еди си колко с ДДС и на тази цена се слага % за акциз. Тогава и крайната цена ще по-ниска.

  6. Присъединявам се към ,,пожеланията,, за лекарствата и до деветото коляно, но искам да добавя тези пожелания и за българския съд и прокуратура! Амин!

  7. Благодаря на автора за статията. Така е, нереални цени и мащабни грабежи от всякакво естество царят в тая държава. Скоро гледах предаване за наглото изнасяне на златните ни залежи. Странен парадокс…по ресурси на злато, сребро и други ценни метали, сме на едно от първите места в Европа. Абе, ей, хора, ние можем направо да цъфтим! Господ е излял в нашата малка държава рога на изобилието!
    Идва големият въпрос…защо тоя помазан с благословено ИЗОБИЛИЕ народ, знае всички факти, но не прави НИЩО наистина НИЩО СЕРИОЗНО!!!, за да промени нещата в своя полза. Дори африканците си обявиха ценните ресурси за национално богатство, а ние седим и безропотно гледаме как изнасят МИЛИА-А-АРДИ-И-И от народа всяка година, под формата на златни късове. Гледаме, гледаме, вдигаме рамене, отидем малко на стачка, погледаме, повикаме малко, бутнем се малко из тълпата и после пак същото. Няма промяна, всеки вдига рамене и само мисли как да си изплати глупавия кредит, дето самостоятелно се е набутал. Тоя народ….ако не се вдигне, ама НАИСТИНА ДА СЕ ВДИГНЕ!!!…да вземе и да спре да реве поне, че ми е заприличал на една мазохистична жена, дето мъжа й все я бие, тя все реве реве, и пак си седи при него, па и му прави салатата с поклони. Всеки човек, всеки народ, си заслужава съдбата. Пак ще го кажа и с това се обръщам към мъжката аудитория. Що за мъже са това, да замерят с домати по стачките. Смешници. Гледайте какво направиха в Украйна. Гледали ли сте им стачките и бунтовете? Сериозна работа е това, не като при нас, доматаджии. Що за народ е това, да му изнасят пред носа хиляди килограми злато, година след година и да няма един човек там, при мините, който да се опита да се опълчи. Искате ли да ви кажа, защо ни разграбват. Много е болезнено, но ще го кажа. Има едни хора, всички ги знаем кои са, които отдавна са изследвали психологията на този наш народ и са си направили правилното заключение, че от този народ МОЖЕ ДА СЕ ИЗНАСЯ, ЗАЩОТО ТОЗИ НАРОД НЯМА ДА СЕ ВЪЗПРОТИВИ. Причини? Мисля че причините се коренят в някаква генна … ( оставям ви многоточието ). Язък за тая хубава държава, язък й за богатите ресурси. Други ще се ползват от тях, ние само ще зяпаме чуждото изобилие по телевизора.

    • Така е защото сме дупедавци позволихме на шайка мошеници от ЕС. и САЩ да си разиграват коня в нашия двор то ес нашата мила родина НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И ПО НАРЕДБА ПАК ОТ ЕС.. И САЩ НИ СМЕНИХА С РЕПУБЛИКА КАК ДА ГО НАРИЧАМ ТОЗ ЗАБЛУДЕН НАРОД НЕ ЗНАМ.-ТАКА Е КАТО НИ РАЗДЕЛИХА НА ШУКАДАР ПАРТИИ ПРОСТАТА ДИЛЕМА РАЗДЕЛЯЙ -ВЛАДЕЙ.

    • Защото в България имаме поговорка,когато трябва да свършим нещо:
      „Трябва да ти стиска на дупето“
      А в други земни географски ширини и дължини:
      „Трябва да имаш „топки“ за това“
      Хай’ със здраве,чао!

  8. Не за лекарства,а да бъдат проклети до девето коляно цялата продажна сган ! От народното възмездие,спасение все още няма !!!!!!!!!

Очакваме вашето мнение по темата, но ви молим да прочетете първо правилата за коментарите.

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s